Vejledende placering: Sidst i studiet. |
Undervisningsform: Forelæsninger og virksomhedsprojekt (gruppearbejde). |
Evalueringsform: Mundtlig eksamen og bedømmelse af rapport(er)
Projektrapporter fremlægges gruppevis efterfulgt af en individuel multiple choice test. |
Karakter: 13-skala |
Tidligere kursus: 80290 / 83290 |
Faglige forudsætninger: 42405(80171 / 83171) / 42415(80175 / 83175) |
Ønskede forudsætninger: 42450(80284 / 83284) / 42455(80287 / 83287) / (86174 / 83174) |
Pointspærring: 80290 / 83290 |
Deltager begrænsninger: Max. 40 |
Kursusmål: Kurset tager sigte på at give de studerende indsigt i planlægning, implementering og styring af produktporteføljen i en virksomhed. Ud over at give en generel indføring i marketingområdet er det kursets mål, at de studerende vil blive i stand til at identificere og strukturere produktplanlægningsprocessen og relatere denne til virksomhedens øvrige aktiviteter. |
Kursusindhold: Brugerbehov, produktstrategisk analyse og planlægning, markedsanalyser, konkurrenterne, segmentering, differentiering og positionering, produktidéers generering, udvælgelse og udvikling, prisfastsættelse. |
Bemærkninger: Slutniveaukursus med mulighed for eksamensprojekt inden for området. |
Kontaktperson: Ole-Christian Bjarnø, building 423, (+45) 4525 4408, ocb@ipl.dtu.dk |
Institut: 042 Institut for Produktion og Ledelse |
Nøgleord: Produktfortefølje, marketing, markedsanalyse, produktudvikling |
Opdateret: 09-05-2001 |