DTU
Uddannelse
Forrige side | Gældende version Arkiv 2001/2002 
 
42460 Produktplanlægning
Engelsk titel: Product Planning
Sprog:  Dansk    Point:  7,5, Ekstern censur.   
Type:  civilkursus, kursus på phd-niveau, udbydes under åben uddannelse
Skemaplacering:   E1-B
Eksamensplacering:   F1-B (maj 28 2002), E1-B (dec 11 2001)
Vejledende placering:  Sidst i studiet.
Undervisningsform:  Forelæsninger og virksomhedsprojekt (gruppearbejde).
Evalueringsform:  Mundtlig eksamen og bedømmelse af rapport(er)
Projektrapporter fremlægges gruppevis efterfulgt af en individuel multiple choice test.
Karakter:  13-skala
Tidligere kursus:  80290 / 83290
Faglige forudsætninger:  42405(80171 / 83171) / 42415(80175 / 83175)
Ønskede forudsætninger:  42450(80284 / 83284) / 42455(80287 / 83287) / (86174 / 83174)
Pointspærring:  80290 / 83290
Deltager begrænsninger:  Max. 40
Kursusmål:  Kurset tager sigte på at give de studerende indsigt i planlægning, implementering og styring af produktporteføljen i en virksomhed. Ud over at give en generel indføring i marketingområdet er det kursets mål, at de studerende vil blive i stand til at identificere og strukturere produktplanlægningsprocessen og relatere denne til virksomhedens øvrige aktiviteter.
Kursusindhold:  Brugerbehov, produktstrategisk analyse og planlægning, markedsanalyser, konkurrenterne, segmentering, differentiering og positionering, produktidéers generering, udvælgelse og udvikling, prisfastsættelse.
Bemærkninger:  Slutniveaukursus med mulighed for eksamensprojekt inden for området.
Kontaktperson:  Ole-Christian Bjarnø, building 423, (+45) 4525 4408, ocb@ipl.dtu.dk
Institut: 042 Institut for Produktion og Ledelse
Nøgleord:  Produktfortefølje, marketing, markedsanalyse, produktudvikling
Opdateret:  09-05-2001