Type: | basiskursus Sprog: dansk |
|
Tidligere kursus: C8818
|
Pointspærring: C8818
|
|
|
|
Vejledende placering: Sidst i studiet.
|
Undervisningsform: Forelæsninger, cases, værkstedsgange med øvelser, projektarbejde i tværfaglige grupper.
|
Evalueringsform Godkendelse af obligatoriske opgaver samt mundtlig eksamen
|
Karakter: bestået/ikke bestået
|
Antal studerende: max. 6
|
Bemærkninger: Informationsmøde med oplæg fra tidligere kursister: 1. juni og 2. september 1999 kl. 15.00, Jagtvej 155 D.
Tilmeldingsfrist: 8. september 1999. Tilmeldingsblanket fås ved henvendelse til
Studieinformationen eller kursusstedet.
Kursusstart: 21. september 1999.
|
Kontaktperson: | Flemming Vestergaard, bygn. 116, tlf. 4525 1658, email fv@gk.dtu.dk Kursusleder Gitte Andresen, LFF, Jagtvej 155 D, 1. 2200 København N, tlf. 3532 0092, email lff@balder.adm.ku.dk |
|
Kursets netadresse: http://www.geol.ku.dk/lff
|
|
|
Kursusmål: - at opøve kursisterne i at anvende teori og metode i analyse af formidlingsprodukter
- gennem øvelser at give kursisterne rutine i at udtrykke sig skriftligt og mundtligt
- at give kursisterne forståelse for og praktisk erfaring med den tværfaglige arbejdsform.
|
Kursusindhold: Kurset strækker sig over 2 semestre og består af:
Pilotprojekt
De første undervisningsgange arbejder kursisterne med praktisk formidling fra idé til færdigt produkt. Det sker i samarbejde med en offentlig institution og en professionel formidler som vejleder.
Undervisning
I efterårssemesteret giver erfarne formidlere giver teoretisk input om mundtlig og skriftlig formidling. Teorien veksles med værkstedsgange med praktiske øvelser. Emnerne er bl.a. faglig formidling, kommunikationsteori, budskaber, argumentation, skriveproces
og talesituationen m.m.
Projektarbejde
Projektarbejdet omfatter gruppevis udarbejdelse af et formidlingsprodukt og en følgerapport og foregår fra slutningen af efterårssemestret frem til eksamen. Projektarbejdet indledes med en internatweekend i november, hvor grupperne dannes og vælger emner og medier. Kun fantasien sætter grænser for emnerne og medierne kan være alt fra internet og radio til kampagner og foredrag.
Til hver projektgruppe er tilknyttet en vejleder.
|