Type: | basiskursus, udbydes under åben uddannelse Sprog: engelsk |
|
|
|
|
Faglige forudsætninger: 85221.52251(senest samtidig)
|
Ønskelige forudsætninger: 52432
|
Vejledende placering: Sidst i studiet.
|
Undervisningsform: Forelæsninger, gruppearbejde og rapportskrivning
|
Evalueringsform Rapportaflevering
|
Karakter: 13-skala
|
Antal studerende: max. 24
|
|
|
|
Institut: Institut for Telekommunikation
|
Studieudvalg: ESU
|
Kursusmål: At give de studerende indsigt i drivkræfterne i udbud og efterspørgsel indenfor telekommunikationsområdet både nationalt og internationalt.
|
Kursusindhold: Med overgangen fra monopol til konkurrence ændres relationerne mellem udbud og efterspørgsel, og hidtidige produktionsvertikaler forandres. Telemarkederne internationaliseres både i form af øget handel og udlandsinvesteringer. Kurset giver en oversigt over de teknologiske, økonomiske og politiske drivkræfter i konstitueringen af markeder for udstyr og serviceydelser indenfor telekommunikationsområdet både nationalt og internationalt. I kurset gennemgås desuden gængse og nyere metoder til markedsanalyser. Endvidere gennemgås teorier om markedsdannelse og om internationalisering specielt med henblik på telekommunikation.
|