Type: | basiskursus, udbydes under åben uddannelse Sprog: engelsk |
|
|
|
|
Faglige forudsætninger: 52281/52210/52235. 52231
|
|
Vejledende placering: Sidst i studiet.
|
Undervisningsform: Klasseundervisning og gruppearbejde
|
Evalueringsform Rapportaflevering
|
Karakter: 13-skala
|
Antal studerende: max. 24
|
Bemærkninger: Kurset knytter sig især til andre kurser på Center for TeleInformation og på Institut for Telekommunikation.
|
|
|
Institut: Institut for Telekommunikation
|
Studieudvalg: ESU
|
Kursusmål: Anvendelsen af telekommunikation er konstant voksende, både i de offentlige telenet og i private virksomhedsnet. Kursets formål er at præsentere forskellige metoder til analyse af trafik i virksomheders interne telekommunikationsnet (såkaldte corporate networks) og at give en forståelse for forskellige trafiktypers karakteristika og deres relation til opbygning og drift af virksomheders telenet.
|
Kursusindhold: Analyse af virksomhedens kommunikationsbehov: trafikmålinger (teori og praksis), statistiske metoder til forecasting, dataanalyse. Kvalitetsmål og brugernes relation til det interne netværk. Trafiktyper og deres karakteristika; multimedietrafik. Traditionelle og nyere matematiske trafikmodeller; modellers betydning og anvendelse for dimensionering, planlægning og konfigurering af netværk. Case studier: virksomheder og deres netværk; leverandørstrategier.
|